6 Haziran 2009 Cumartesi

GÜNÜN MENÜSÜ KUMPİR ve ÇİLEK KİVİLİ KUP

Bugün kumpir yaptım, ben bu menüyü çok seviyorum :) Tarif burada


Arkasından hafif bir meyveli tatlı. Çilek ve kivili kup

Malzeme:
Malzemeyi tamamen doğaçlama koydum, 6 adet kup çıktı.
1,5 su bardağı çilek püresi
1 su bardağı su
istendiği kadar şeker (tatlılık oranına göre ayarladım)
1 kaşık mısır nişastası
1 kaşık krem şanti
kivi için
3 adet kivi ( 4 adet konsaydı rengi daha iyi olacaktı sanırım)
2 bardak süt
istendiği kadar şeker (tatlılık oranına göre ayarladım)
2 kaşık un
Hazırlanışı:
  • Su, çilek püresi ve şekeri tencereye koyup kaynamaya bıraktım.
  • Ayrı bir kapta nişasta ve krem şantiyi karıştırarak az su ile incelttim.
  • Kaynamakta olan çileğin üzerine dökerek hızlı karıştırdım.
  • Kıvam alınca kuplara paylaştırıp soğumaya bıraktım.
  • Sütün yarım bardağını ayırarak kalan süt ile şekeri kaynamaya bıraktım.
  • Kiviyi soyarak yarım bardak süt ve un ile birlikte rondodan geçirdim.
  • Kaynamakta olan süte katarak kıvam alana kadar kaynattım.
  • Çileklerin üzerine paylaştırarak üzerine file fıstık ve çikolata sos ile servis yaptım.

3 yorum:

lemanice dedi ki...

çok güzel gidecek bu sıcak günlere bu kup.ayrıcaaaaaa kumpire bayılırım ellerine sağlık canım ablam.mutlu hafta sonları.

Adsız dedi ki...

Efendim, Saygılarımla; Yemek tarifleriniz bir harika, ellerinize sağlık ve bu tarifi bizlerle paylaşan gönlünüze ve kaleminize sağlıklar dilerim. Hoşçakalın...

Asiye VURAN dedi ki...

ADAŞIM ELİNİZE SAĞLIK GÜZEL GÖRÜNÜYOR SEVGİLER

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...