24 Şubat 2009 Salı

BROKOLİ

Bir süredir karbonhidratlı gıdaları fazla almaya başlamıştım. Hemen acil önlem planı yapmam gerekiyordu :)
Karbonhidratı kesmedim fakat mümkün olduğunca azaltarak daha dengeli plan ile vitaminler, mineraller ve liflere önem vermeye başladım.
Bugün de menümde brokoli var.

Mineral ve demir eksikliğini gideren brokoli, adeta bir vitamin deposu. A, E ve C vitaminleri bakımından zengin olduğu ve çok miktarda kalsiyum içerdiği için kemik erimesine karşı güçlü bir silah. Antibiyotik özelliğine de sahip olan brokoli, demir, selen, bakır ve potasyum kaynağı, içerdiği flavonoidler bakımından bağışıklık sistemimizi de güçlendiriyor.
Sindirimi kolaylaştırır ve zayıflamaya yardımcıdır.
Kemik erimesine ve kansızlığa karşı yararlıdır.
Mikrop öldürücü etkisi ile bağışıklık sistemini güçlendirir.
Kansere karşı koruyucu besinlerdendir.
İdrar yolu problemlerine karşı etkilidir.
Prostata karşı koruyucudur.

Daha ne olsun, haydi brokoli yemeye..

Malzemeler:
1 paket brokoli
1 büyük boy havuç
1 limon
zeytin yağı
2-3 diş sarımsak
Tuz
Karabiber
1 su bardağı kadar tulum peyniri
Hazırlanışı:
  • Brokoliyi çiçeklere ayırıp az su ile haşlamaya bırakıyoruz.
  • Havuçları yuvarlak ince dilimleyip çok az suda hafif haşlıyoruz.
  • Brokoli ve havucun suyunu süzerek parçalamadan harmanlıyoruz ve servis tabağına alıp soğumaya bırakıyoruz.
  • Ayrı bir kapta 1 limon suyu, sızma zeytinyağı, ezilmiş sarımsak, tuz ve karabiberi karıştırıp soğumuş brokolinin üzerine gezdiriyoruz.
  • En üste tulum peyniri serperek hafif bir şekilde harmanlıyoruz.
  • Sağlıklı günler diliyorum, afiyet olsun.

4 yorum:

lemanice dedi ki...

lezzetli görünüyor ellerine sağlık ablam.))

HÜLYA dedi ki...

EN SEVDİĞİM KIŞ SEBZESİDİR BROKOLİ.. HEM VİTAMİN DEPOSU HEMDE SAĞLIKLI..

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ENFES GÖRÜNÜYOR...

SEVGİLER ÖPTÜM

Eylül dedi ki...

görüntü muhteşem canım çekmedi desem yalan olur ufff..Birde benim çocuklar yese vitaminli yemeniz lazım desemde faydası olmuyor ama ben çok seviyorum..Bürüksel lahana tarifini deneyeceğim tadını sevemedim bir türlü ama limonlu lezzetli olmuştur benim çocuklar onuda yemeyecek ama ben yerim:)
Ellerine sağlık Asiyem ve kocaaaman teşekkürler bu güzel tarifler vee o beni havalara sokan:)güzel yorumlar için..
öpüyorum canım sevgiler...

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ABLACIM..

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...